TECHNOLOGIJA

Naujas 1,4 l Boosterjet benzininis variklis

Naujasis 1,4 l Boosterjet variklis su turbokompresoriumi yra 17 % galingesnis (103 kW/140 AG) už tradicinį 1,6 l benzininį „Vitara“ variklį, pasiekia 41 % didesnį sukimo momentą (220 Nm), kurį vairuotojas gali išnaudoti labai dideliame variklio sūkių diapazone: nuo 1500 iki 4000 sūk./min. Boosterjet variklis su turbokompresoriumi greitai ir galingai reaguoja į akseleratoriaus pedalo paspaudimą, tuo pačiu sunaudodamas nedaug degalų ir mažai teršdamas aplinką.

Efektyvus ir ekonomiškas 1,6 l benzininis variklis

Šis didelį sukimo momentą išvystantis variklis suteikia „Vitarai“ didelę galią visuose sūkių diapazonuose. Su tokiu varikliu lengva ir smagu važiuoti visur – ir greitkeliais, ir miško keliukais. Lengvas variklis ir sumažinta jo vidinė trintis leidžia taupyti degalus ir sumažinti išmetamų teršalų kiekį.

Pavarų dėžės

Modeliuose su benzininiais varikliais penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė montuojama ir su dviejų varančiųjų ratų pavara, ir su keturių varančiųjų ratų pavara (AllGrip). Dviejų varančiųjų ratų pavara labiau tinkama ilgoms kelionėms greitkeliais, nes variklis labai ekonomiškas, o pavaros persijungia sklandžiai ir patogiai.

Šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė montuojama modeliuose su visų ratų pavara tiek su dyzeliniu 1,6 l VVT varikliu, tiek su benzininiu Boosterjet 1,4 l varikliu. Nedidelės dyzelinio variklio degalų sąnaudos (vidutiniškai 4 l/100 km) ir mažos CO₂ išlakos (106 g/km) ypač tiks taupumą vertinantiems vairuotojams.

Šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė vairuoti gerokai paprasčiau. Kuriant šios pavarų dėžės pavarų perdavimo skaičių, ypač didelis dėmesys buvo skiriamas pajudėjimui iš vietos ir degalų taupymui.

Važiavimo nuokalne sistema
Stačiose nuokalnėse automobilį valdyti padeda važiavimo nuokalne sistema, kuri, prireikus, automatiškai įjungia stabdžius. Tai leidžia vairuotojui sutelkti visą dėmesį į vairavimą ir į kelią.

Pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema
Kai reikia pradėti važiuoti stačioje įkalnėje, pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema automatiškai kelias sekundes pristabdo ratus, kad automobilis neriedėtų atgal.

Pakaba ir kėbulas

Subalansuota pakaba
Automobilio pakabos sistema kurta specialiai europietiškiems keliams, siekiant geriausio stabilumo, patogumo ir mažiausio triukšmo. Priekyje montuojami MacPherson statramsčiai su spyruoklėmis, gale – torsioninė sija su spyruoklėmis.

Tvirtas ir lengvas kėbulas
Automobilio kėbulo karkasas, pagamintas iš ypač atsparaus plieno, yra tvirtas ir kartu lengvas. Toks automobilis važiuoja stabiliau, sunaudoja mažiau degalų ir yra gerokai saugesnis.